söndag 6 oktober 2013

Lätt överslag i hjärnan

Nu har det hänt igen. En dröm jag hade visade sig vara sann. Kartan jag såg i drömmen var dock inte alls över en tysk hamnstad (något som "speakerrösten" sa). Det finns inget hav öster om någon tysk hamnstad helt enkelt.  Jag lätt konfunderad ända tills några timmar senare. Killen checkade då in i Stockholm i stället på sin Facebook. Kartan stämde precis. Inte nog med det - igår kväll begav han sig till Tyskland. Slump eller vad? Knasigt är det i alla fall

Detta med "meddelanden" som visar sig vara sanna är intressanta men stjäl också en del energi. Det är ju bara de speciella jag drömmer om eller får meddelanden från. Jag vet inte riktigt vad jag skall göra med dem. Ibland får jag reda på sådant som är väsentligt...ibland är det rappakalja och visar bara på att jag har svårt att släppa ifrån mig minnet av en del som inte förtjänar att vara i mitt sinne. Denne kille förtjänar det dock. Frågan är bara vad jag gör av det jag vet? Betyder det något alls?

I övrigt är jag less det mesta och i synnerhet på Familjelivs debattforum. Jag har engagerat mig där för att bearbeta en del gamla saker från Victoria Milan tiden och frånfället av min vän. Tänkte att detta forum skulle passa sig rätt bra då de finns alla slags typer där. Men ärligt talat så själ debatterna mest energi - de ger mig inget.

Somliga dränker debatten inom otrohet med samma ord igen och igen - de lyssnar inte över huvud taget. De är självklart i numerärt överläge och oerhört aggressiva. En del verkar älska att strö elakheter runt i kring sig utan att alls ha fattat vad en tråd handlar om. En del är bara oerhört envisa. Jag tycker att man måste ha respekt för de problem en trådägare har och inte köra med propagandamaskinen gällande det som självklart är det etiskt försvarbara men som inte direkt hjälper den som är i nöd. Man måste kunna lyssna även på de som inte gör rätt eller tänker rätt. Hur skall man annars kunna hjälpa eller få någon till insikt?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar