onsdag 11 juli 2012

Try before buy - webbsex eller ej

När man väl fått bra kontakt via mail någon på en site som Victoria Milan eller liknande så händer nästan alltid det att man börjar prata sex. Att kliniskt diskutera preferenser har jag inget emot alls men när det kommer till en situation där det går ut på att kåta upp varandra - näst intill ha sex - så har jag börjat värja mig.

Visst kan det vara kul att bli vrålkåt och sugen på en människa. Men för egen del vill jag inte det innan jag träffat människan i fråga. Tänk dig att sitta på första dejten och känna lätt avsky för en person och inse att denne person rotat runt i ditt underliv - om än bara virtuellt. I värsta fall är personen mitt emot dig upptänd då han kommer ihåg sista chatten. Han kanske inte inser att du inte känner detsamma. Det kan med andra ord bli svårt att bli av med honom.

Try-before-buy

Ett argument för webbsex innan ett riktigt möte är "try before you buy" - men vad är det man provar egentligen? Personens sexuella preferenser i viss mån kan jag tänka mig. Men enligt min erfarenhet så kämpar man med tangentbord och sexuell stimulans så att det blir pannkaka av det mesta. Det är inte lätt att ha ett kreativt och fuktdrypande språk, vara trogen sina sexuella preferenser, uppleva på ett "naturligt sätt"  samtidigt som man rattar sitt tangentbordet eller iPhone med en hand. För tjejerna kan det dessutom bli väldigt söligt - framför allt om killen kommenderar henne att stimulera vaginalt och stoppa ett finger i anus. Vilken hand skall hon skriva med? Vilken hand skall hon ge feedback med - den feedback som behövs för att göra honom het:
Visar en websexchat verkligen vad jag går för i sängen? Tillåt mig tvivla!

Sexuella önskningar

En kille ville att jag skulle ge honom min sexuella önskelista - vad ville jag uppleva? Jag vägrade då jag en gång tidigare i mitt liv diskuterat detta utförligt och på köpet knutit väldigt hårt an till en man som inte höll i långa loppet. Vi ägnade mycket tid åt fantasier och vad vi skulle göra när vi träffades. Han tänjde mina gränser - även om det snarare var hans önskemål än mina det handlade om. Jag växte som sexuell varelse och det vill jag fortfarande göra. Men bara tillsammans med människor som jag vet att jag vill ha sex med och endast i det tempot som skapas genom gemensam lek i sänghalmen. Visst kan man diskutera nya saker per telefon men tilliten måste förtjänas i realtid - inte via mail och chat i förtid tillsammans med en främling.

Fire-and-go

Jag har sett några högintressanta män försvinna ut i periferin efter att man "provat på" via webben. Det är precis som om erövringen är fullbordad i och med att de betäckt en virtuellt. De tappar intresset. Eller rättare sagt - de flesta tappar intresset för stunden men återkommer långt senare. Så långt senare att jag stängt dörren och dragit vidare. Män har uppenbarligen inte samma tidsperspektiv gällande relationer som kvinnor. Jag tror de snabbt laddar om revolvern och drar ut på jakt efter något nytt villebråd att lägga omkull - IRL eller virtuellt. Detta har jag fått bekräftat av en av mina bästa vänner. Han myntade uttrycket ”fire-and-go”. Jag har sett det vid några tillfällen varav en gjorde svinont.

Så småningom vill dessa skjutglada män oftast tillbaka och dricka honung igen. Då förväntas man finnas kvar. De blir mycket förtretade eller upptända om man då agerar avvisande. Jag gissar att dessa ögonblick då de kommer tillbaka grundar sig på motgångar bland de förväntade nya erövringarna, motgångar i affärslivet eller privatlivet. När behoven är som störst vill de ha sex men att i mellanperioden ge motparten vad hon behöver mellan sexsessionerna finns inte i deras huvuden.Vi kvinnor behöver gödning mellan varven för att funka sexuellt.

Jag tror killar eggas av att behöva erövra kvinnan en gång till då hon uppenbarligen dragit vidare när han hör av sig igen efter 6-9 månader. För de flesta kvinnor är detta bara plågsamt.

Mitt råd till männen och kvinnorna

Inse att websex inte visar över huvud taget vad en person kan prestera sexuellt i sängen eller för all del på annan plats heller. Det visar bara hur slängd i käften hon/han är, vilket ordföråd hon har, vilken förmåga hon har att uttrycka sin fantasi i text och hur bra hon är på att ratta sina behov och tangentbordet eller mobilen samtidigt. Om du verkligen vill vet....då måste du prova. IRL!


Mitt råd till kvinnorna

Vill du träffa den man du har på linjen -ha inte sex virtuellt. Diskutera preferenser, retas lite, flirta lite men vänta med att gå ut för hårt tills att du har träffat honom. Knyt an i verkligheten först oavsett om det är en mer tillfällig relation eller om det finns hopp om en långsiktig. Lyfter du på benet i förtid är risken att han dryper av tillfredsställd för stunden och med nya kvinnor eller andra troféer i sikte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar