onsdag 27 juni 2012

Den tysta diplomatin

Jag har nog varit naiv. Jag har försökt att svara alla invitationer trots ton och fason. Detta har varit tufft då det väller in mail då min profil och bild är synlig. Jag fick en gång 85 mail på 30 timmar. Det tog sju timmar att svara på alla mail och ta hand om de konversationer som nästan alltid följde på ett vänligt avvisande.

En del mail är rent ut sagt idiotiskt hopplösa. Det kan vara väldigt unga människor eller väldigt "fel" gällande vad de har att erbjuda. Vad jag söker syns tydligt i min profil. Ibland tror jag dessa män inte har läsförståelse alls. Men jag försöker svara vänligt. Jag vet att det finns oändligt många fler män än kvinnor på VM. Alla bör få den respekt de förtjänar. Det är bara det att kandidaterna inte alltid förtjänar respekt.

En del personer har jag drämt till rejält med hjälp av ord. Ett exempel som fungerat väldigt bra är:
Jag behöver ingen mer gift man. Jag har redan två. Den jag är gift med och min älskare.
En annan gång avvisade jag en väldigt efterhängsen man med:
Du som har huvudet på skaft och skriver så bra kommer säkert att finna någon här på VM. Lycka till!
Jag fick svaret:
En dag kommer jag få din fitta att drypa av fukt och du kommer böna och be 'knulla mig"
Utan ett ord rapporterade jag kille omgående till administrationen.

En annan gång började en kille med:
Du som är så snygg vore det skönt att stoppa kuken i.
Undra vilken kroppsdel han tänkte med kan man undra. Jag undrar vad VMs administration gör med en sådant ljushuvud.

Den sista tiden har jag dock delvis gett upp med att vara så vänlig. Jag skickar ett men endast ett vänligt avvisande men låter bli att svara på följande svar. Att tiga ihjäl efterhängsna oönskade beundrare verkar vara mest effektivt. Att sen dessutom slänga bort eventuell idiotiska mailkorrensponandens är ett verkligt skönt renhetsbad.

Den sista tiden har jag börjat förstå en av mina gamla vänner på VM som ofta gjort mig rosenrasande genom att låta bli att svara på mina mail. Då batterierna är slut och du inte orkar mer - TIG! 
Detta är den tysta diplomatin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar