söndag 14 april 2013

Varför hör män alltid av sig först när man dragit vidare?

Det är nu tre veckor sedan jag träffade en single kille som slukar mig med hull och hår utan några som helst reservationer. Eller rättare sagt - vi slukar varandra. Han är makalös och han avgudar mig!

Jag har informerat de som stått på tur på min dejtinglista. Antingen har jag skickat dem ett mail med sanningen eller också har jag bara sagt att jag inte kan träffa dem. En del blir sura men de flesta tar det riktigt bra. Jag får mest lyckönskningar.

När hela mitt sinne är fokuserat på här och nu och mitt synfält smalnar av till tunnelseende...vad händer då? Jo de riktigt gamla goda årgångarna hör av sig. Det vill säga män som tackat nej (för tillfället) på grund av att de skall fixa sina egna liv. De män jag räknat ut mer eller mindre för gott men också de män som gett det absolut största intrycket på mig genom tiderna.
En väninna sa en gång att män hör av sig först när de inser att de totalt förtvinat ur viktighetsgrad i en kvinnas sinne. När de väl nått bottenstatus så börjar jakten igen. Jag börjar tro detta är sant.
Jag fick tre mail under veckan från tre av dessa män. Två ville bara ta tempen på mig men jag blev lite rörd över att de bryr sig fortfarande. Den tredje sa sig längta efter den träff vi skall ha å yrkets vägnar i maj. Han bekymrade sig dessutom för om han skulle vara i landet vid det tillfället. Det högg till i mig då denne kille har en del av mitt hjärta och kommer alltid ha det. Men sen framkom det att han behövde hjälp med sin CV och MS Word. Kanske är han inte så motiverad i alla fall.. Kanske var det bara om en väldigt ytlig behovstillfredsställelse.
Jag drog nästan en lättnande suck Om affärsmannen varit motiverad fortfarande så hade jag haft svårt att stå emot. Inga trohetslöften är avgivna mellan mig och min nya vän men det hade ändå blivit komplicerat.
Jag trillade tack och lov snabbt tillbaka till "här och nu" med lokale vän. Killen som körde 12 mil för att kunna umgås med mig i bilen i stället den stunden det skulle ta för att ta bussen till stan. Killen som tar varje chans som finns för att se mig. Killen som älskar att bjuda ut mig ståndsmässigt och visa upp mig. Killen som alltid skickar godmorgon- och godnattmail oavsett var han är i  världen.  Killen som älskar att ha sex med mig. Killen som är seriös men som samtidigt inte forcerar.

Han är bedårande. Kanske blir jag kär....vem vet. Jag njuter varenda sekund i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar