onsdag 22 maj 2013

Borttappad "vän" eller utdraget jack?

Jag skrev ett långt brev till en av mina gamla vänner på Victoria Milan men han hade stängt mailadressen. Han hade även stängt föregående mailadress och den dessförinnan. Han hade gått upp i rök. Jag hade inte svarat på det mail han postade för cirka två månader sedan så jag gissar han blev sur och gallrat ut mig.

Varför gör det så ont att att ta farväl? Varför gör det så ont att tappa kontakten med folk? Även de som faktiskt inte ligger på heta listan längre.

Jag betraktade honom som ett mellanting mellan vän och potentiell älskare. Han kände till min nye vän - single killen. Han  har ett varmt hjärta och gratulerade mig då jag per mail berättade om honom. Men ändå....man kan säga "hej då". Man kan säga "på återseende". Man kan säga nått innan man drar ur jacket.


I morse (det vill säga ett dygn senare) fick jag ett mail av killen. Han berättade att han och hans fru skulle göra ett nytt försök och bad oss - det vill säga en handfull damer på maillistan - låta bli att kontakta honom.
Jag är glad att han går rätt väg igen. Jag är glad att vi aldrig haft i hop det annat än i form av en del personliga mail. Vi var lite grand av varandras stödsystem även om jag får erkänna att det tidvis slog lågor i våra mail.
Mailkorgen med komprometterande mail är slängd, kontot är stängt. Dock avslöjade den nya mailadressen hans identitet och han är sökbar på Facebook. Jag funderade på att varna honom men beslöt att låta bli. Chansen att någon tokig dam börjar stalka honom på riktigt är osannolik. Han hade inte skickat avskedsmailet till de "tokiga" som han inte litat på.

Avskedsmailet till mig skickade han till en adress jag bara använde en gång av misstag. Kanske hade han gallrat ut alla de heta mailen innan återföreningen med frun och därmed förlorat adressen. Kanske hade han en tanke bakom detta...vad vet jag?
Hoppas du lyckas, hoppas allt går väl.
STOR KRAM! sänds härmed över även om du aldrig kommer få den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar