fredag 6 november 2015

Konstiga fiskar på Victoria Milan

Igår kväll hände något konstigt på Victoria Milan. Jag skickade iväg en "tack och adjö" text till en man som tystnat. Jag trodde jag hade skrämt bort honom med ett allt för djupt svar på en personlig fråga. Jag vill helt enkelt för min egen skull stänga dörren. "No answer is also an answer". Jag har lärt mig min läxa. 

Till svar fick jag att han inte trodde jag fanns. Det jag skrev påminde honom om något jag skrivit till en annan man. Jag svarade att det är ju i och för sig möjligt men det vore väl konstigare om jag inte berättade samma historia utan en helt annan. Jag skrev också att om han hade två konton eller på något annat vis kunde läsa vad jag skrev till någon annan så får han ta ansvar för detta själv. 

För att bevisa att jag fanns så skulle jag äta lunch med honom på lördag. I nästa andetag trodde han att jag var en Bot - dvs svarsrobot. 

Jag frågade då om han kunde läsa vår mailhistorik:

  • Yes I can read it. I dont know what You are but there is a lot of strange things about what you are writing to me and almost the same to an other person. This is why.


Då frågade jag om en Bot skriver så långa texter. I nästa ögonblick var jag blockad. 

Den sammanlagda eftersmaken är att han antagligen mådde väldigt. Kanske var han paranoid, kanske hade han dåliga erfarenheter av VM, kanske är han vän med någon av dem jag träffar i helgen och är sur. 

Det finns konstiga fiskar på VM. Jag är glad denne slank ur nätet såpass snabbt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar