onsdag 2 januari 2013

Horoskopsfilosferande

Jag läser två olika horoskop dagligen. Detta projekt började när jag insåg att det helt enkelt inte kan vara så att alla som är födda i samma stjärntecken kan ha samma "väg" och möjligheter att färdas i livet. Jag ville spränga hål på bubblan. Om jag korsläste horoskopen så skulle jag också kunna se om de visade samma väg eller olika. De borde visa samma väg om det finns någon sanning i detta antog jag.

Det jag fann var inte en bristande, samstämmighet eller eventuell träffsäkerhet i de olika horoskopen - de är oftast för generellt svepande i sina ordalag. Utan jag fick upp ögonen för nya valörer i livet. Under en lång period fick jag ständigt höra att jag hade problem med ett av barnen. Visst visste jag detta redan innan jag fick detta tryckt ner i halsen men horoskopet tydliggjorde problemet och visade på en alternativ väg och den vägen visade sig fungera mycket bättre än den redan valda.

Kanske var det slumpen som gjorde att horoskopet visade sig vara sant denna gång men oavsett detta så inser jag att genom horoskopsläsande så kan jag bli en bättre människa. Jag kan numera ofta läsa goda vänners horoskop - inte för att exakt tolka detta i förhållande till mitt utan mer för att få upp ögonen för att förstå vad som kanske eventuellt försiggår i deras liv utöver det jag tror. Det gör mig mer tolerant och förstående. Jag kan också använda de olika stjärntecknens profiler för att förstå olika människotyper. En människa kan vara av typen skorpion utan att egentligen vara en skorpion. Detta berikar mitt liv och gör det enklare för mig att "läsa" min omvärld.

Via mitt eget stjärntecken får jag ofta höra att jag skall sätta ner foten och markera var jag står - en väg som visar sig ge resultat. Jag får också ständigt höra att jag måste balansera arbete och "lek" (det vill säga arbeta mindre och leka mer).  Kärleksgudarna lär vara med mig i år och jag skall mer luta mig tillbaka än söka. Jag skall ibland våga lämna ut mitt hjärta - ibland vara mer överseende och avvaktande. Detta läsande berikar mitt liv och gör mig mer "avslappnad" än innan. Jag får nya perspektiv - även om de inte alltid är sanna eller mitt i prick.

Klipp ur dagens horoskop:
Even Venus, who will leave your work sector next week will return in October and with your next big professional surge coming in March, you've reached a point where it's more about establishing where your heart stands and letting fate take the wheel

A 'battle of wills' is taking place where something creative or possibly romantic is involved. Someone's determined for you to accept their point of view and could be underestimating time and effort you've given to this joint venture. Make it clear you're willing to hear them out but won't be bullied into accepting their way is the only way.
Ja en "battle of wills" försiggår sig definitivt och jag får rådet att lyssna men inte ge efter. Denna dags utpekade väg tar jag definitivt till mig även om detta är en sanning som antagligen gäller för 90% av världens befolkning. Vad det gäller kärlekslivet så vet jag också att jag redan har fått tillräckligt med kontakter. Jag skall luta mig tillbaka och se vad som händer. Men först skall jag vinna den där bataljen. Jag tar till mig det jag vill från mitt horoskop. Ett bra synsätt.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar