tisdag 22 januari 2013

Lite glädje mitt i frustrationen

Jag var inne en kort sväng på Victoria Milan i veckan och en gammal bekanting dök upp. Vi har skickat massor med mail en gång i tiden men i och med att bekantskapen började med att han lättade sitt hjärta angående olycklig hopplös kärlek och jag sedermera försökte göra detsamma - eller åtminstone prata strul - så gick det liksom inte att tända till. Han fick dessutom allvarliga problem med hälsan men är nu tillbaka.
Jag blev helt enkelt glad. Jag blev jätteglad!
Han är en av de där gediget goda männen. Han har ett hjärta av guld, en förmåga att uttrycka sig i mailformat och kan skriva långt. Han kropp hör snarare till en grekisk gud än en människa som vandrar på jorden. Duktig i karriären och oerhört het på det hela taget. Denna killen är kvalificerad....på nästan alla sätt utom ett. Sen har han kanske ett drag av narcissism ...eller också är det bara gott självförtroende. Det återstår att se.

Jag skulle behöva ett okomplicerat ligg nu...eller helst flera. Jag är ensam, ömhetstörstande och behöver en famn att glida in i. Om någon eller något annan glider in i mig samtidigt gör absolut ingenting. Det bjuder jag glatt på. Jag har gärna sex med allt vad det innebär. Bara jag kan få lite till mellan varven. Rara mail, telefonsamtal, chatt etc. Men jag föredrar att älska med den jag valt och den som valt mig. Och jag vill inte bli avpolletterad bara för att jag är "erövrad" (vet iofs inte om detta hänt men det är en känsla)

Jag är trött på att tråna efter de omöjliga och ouppnåbara. Jag är trött på att vara en "tillfällig förbindelse". Jag behöver och vill gå vidare. Jag behöver distraktion och något glatt att se fram emot. Jag behöver känna mig åtrådd. Jag behöver få tillbaka den delen av livet som jag saknar något alldeles oerhört (sex en gång i kvartalet räcker inte för mig). Jag är less på de som "droppar ut" i oändlig tystnad eller inte ser en relation som seriös trots brist på äktenskaps- eller trohetslöften.

Inget möte är bestämt men jag märker att såväl han som jag flirtar för första gången. Vi har varit mer som syster och bror under den tid vi umgåtts men nu finns det spänning i vår relation. Vem vet....kanske kan jag finna en trygg tillfällig hamn i alla fall. Jag hoppas i alla fall detta!

Under tiden roar jag mig med att retas jag med den ouppnåbare. Jag är kaxig som f-n vilket är fasiken så mycket lättare nu när jag kanske har en intressant backup. Kaxigheten väcktes dock redan innan den grekiska guden gjorde entré i mitt liv igen - jag hade fått nog helt enkelt och demonstrerade mitt oberoende med dråpligt text och en småelak men rolig illustration. Jag har en hel kampanj i bakfickan....allt elakare och elakare men oerhört fyndig. Det finns hjärta i mig även när jag muckar gräl med eller ber om smisk av mina manliga vänner (blev lite småkåt där får jag erkänna).

Ja jag kommer få smisk om #1 och jag möts någon mer gång. Var så säker på det. Men det kan det vara värt. Fram tills dess ger mig hän åt min grekiske gud....jag behöver något nytt att bli besatt av

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar