torsdag 21 februari 2013

Vad gjorde honom het?

Min Victoria Milan dejt häromdagen slutade med en av härlig omfamning mitt på stans centralstation. Nog kändes det rätt men jag var ändå lite förvånad. Det var rart, hett och härligt men fulltständigt anständigt. Bara en darrning och ett djupt andetag avslöjade honom. Jag mailade och frågade vad han hade tänt på. Han svarade till synes ärligt med ett skarpt och välformulerat språk.
Han hade noterat min energinivå och funderat på hur den kunde använts i sängen.

Han hörde min röst och undrade hur det hade låtit om den hade fått ljuda helt ohämmat på ett hotellrum någonstans i stan.

Han hade funderat på mina bröst. Skulle de se ut som på bilden eller var det effekten av en vidvinkelförstoring som jag sanningsenligt hade upplyst honom om.

Han hade tagit in min person, skärskådat mina läppar och mun som är ganska liten. Han hade funderat på hur det hade känts att få sin lem omsluten av min mun. Hur tight hade det känts?

Han såg mina fingrar och tänkte på hur jag kunde smeka mig själv blöt och kanske hade gjort så en gång när vi bollat heta mail. Han bekände att han just då fick praktstånd under den rutiga duken på det ebenholtsfärgade bordet. Han både skämdes och njöt.
Jag svarade med mina samlade erfarenheter. Det vill säga att inget vi kan göra på ett rum någonstans kommer att gå honom förbi utan att påverka honom på något sätt. Kanske i form av smärta och bakläxa i livet. Kanske i form av en ny väg.och ändrade levnadsomständigheter. Kanske både och eller också bara lite dåligt samvete. Det handlar inte bara om "lust och känsla" - det handlar om smärta också.

Jag har nu lämnat tillbaka två män ”hela och rena”. En levde i en öppen relation som höll på att spåra ur och en höll på att skilja sig men ändrade sig på grund av nya yttre fiender. Jag vet inte om jag orkar med en liknande historia igen.

Jag bryr mig om de jag möter. Jag vill dem väl men jag själv tar stryk.

Och så väntar jag förstås på mannen som gör rätt för sig innan vi kan ses alls. Men detta gör inte ont - det är bara frustrerande.

Oegennyttig kärlek och kärlek utan att äga sliter nästan lika hårt som den "traditionella".  Enda skillnaden är att man vet att man bara har dessa män till låns. Det givna spelet ger en viss trygghet men det kan göra jäkligt ont ändå. Man är ständigt på undantaget vad det gäller uppmärksamhet - ofta är allt annat viktigare.

Så vad gjorde jag nu med min lunchdejt?
Jag la bollen tydligt i mitten av planen.
Han svarade genom att gå fram och titta på bollen.
Vem vet om det blir en ny halvlek?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar