måndag 11 november 2013

Ännu ett svart får är vilse...

Ännu ett svart får är vilse igen. Jag kan se hans spår på nätet. Försöken att lappa ihop äktenskapet sket sig uppenbarligen. Detta svider....på många sätt.

Jag hade hoppats - för hans skull - att han skulle lyckas. Jag hade hoppats för hans familjs skull. Jag vände honomen gång ryggen för det var exakt det han behövde. Det var det han bad om.

Jag skickade i natt en vänlig fråga. Jag vill inte bli mental coach men jag vill vara en god medmänniska. Jag vill lyssna....kanske kan jag hjälpa till på något vis. Kanske kan jag få svar på några av mina frågor....framför allt det outsagda oss emellan. Men jag har även nya frågor av mer allmän karaktär.

Vem vet....jag kanske inte ens får svar på min vänliga fråga:
"Hur är det?"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar