fredag 22 november 2013

En sanslöst tuff dag trots all den kärlek och omsorg jag får

Jag har haft en sanslöst tuff dag trots all den kärlek och omsorg jag får. Vardagens och familjens bekymmer är överväldigande. Jag är trött oerhört trött och faller lätt in i ältande. Dock har jag lärt mig läxan att inte titta på eller att ta del av det jag stör mig på.

Jag avslutade en diskussion på ett diskussionsforum gällande otrohet igår. Frågan gällde om folk vill eller inte vill veta om äkta hälften är otrogen. Jag lever ju ofta efter deviset "det jag inte vet har jag inte ont av"och anser att en tillfällig grej vill jag inte veta. Om det däremot är en otrohet med äkta känslor och som pågår en längre tid och som därmed påverkar min relation - då vill jag veta. Men som vanligt spårade diskussionen ur och min störste opponent skriver kilometerlånga inlägg. Jag orkar inte ta del av allt och försöka förstå helt enkelt. Det är för många ord och jag blir stressad av dessa diskussioner även om jag inte går upp i varv på grund av innehållet men däremot att behöva vara närvarande och bemöta.

Jag avslutade med orden att jag drar mig ur för jag har annat viktigt för mig i livet. Och detta är fulla sanningen-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar