onsdag 20 november 2013

Om polyamori och äkta kärlek

Livet är hårt just nu. Jag orkar inte riktigt med det. Trots detta så tänker jag mycket på otrohet, skuld, singleliv, tvåsamhet och varianter av sexuell samvaro såsom små kinks, trekanter, polyamori och sann djup kärlek.

De samtal jag hade i helgen var bra. Det tyder på exakt det öppna sinnet jag förväntade mig att möta. Inte för att jag vet exakt vad jag vill. Inte för att jag framställde några krav eller önskemål. Men jag inser att killen är lika öppensinnad som jag och har liknande erfarenheter. 

Det är underbart med sex när man vet det finns kärlek med i scenen. Det ger mig en trygghet som är befriande. Jag kan ta för mig, gäcka, retas, be om hårdare eller mjukare eller helt enkelt skrika "fuck me hard" och i nästa stund ligger vi och skrattar för fulla halsar.

Jag får enormt mycket. Jag vet han njuter lika fullt ut. Det är inte ett KK förhållande ... detta är äkta varenda sekund. Jag njuter maximalt...så underbart.

Efter sådana ljuvliga möten förstår jag de som är otrogna när de inte får sex hemma. Ja vill inte leva utan detta. Men jag har bara svårt att förstå dem som vill ha "äkta känslor" hos sin "KK" för att kunna bedrar sin äkta hälft. Det vill säga de som inte bara vill ha sex. De som vill ha mer än så. De som leker med elden både vad det gäller deras egna känslor och känslorna hos den de har att göra med i sänghalmen.

En gång misstänkte jag att en av mina kandidater (som var en passionerad och romantisk man ) älskade att lida. Det var en varmhjärtad man med stor känsla för etik och moral. Ändå bedrog han - men han valde damer på andra sidan jorden. Han hade kakan och åt den samtidigt,,,för att han kunde och för att det smakade gott. För att det var på lagom avstånd....kunde aldrig bli något på allvar (gissar jag). Ett slags skydd med andra ord som gjorde att  han kunde ge sig hän totalt när de väl träffades. 

Är det "äkta kärlek", en het stund i hemlighet eller är det polyamori en sådan man söker?
Kan man ha djupa känslor för två partners samtidigt? Funkar detta? Eller blir man lätt schizofren? Blir den andre svartsjuk? Kan man ha en trekant? Vad kan och kan man inte göra?

Jag vet inte vad jag vill men hamnar jag i ett känslomässigt limboläge igen - genom att vara kär i två - så vill jag inte bedra någon. Jag vill kunna köra med öppna kort och jag hoppas att detta går vägen. Det vill säga om det någonsin skulle bli aktuellt. Jag har ju inte precis någon kö på gång....och jag letar inte heller efter fler kandidater....


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar