lördag 7 januari 2017

En gammal bekant dök upp

En gammal vän hörde av sig. En av de män jag träffade tidigt på Victoria Milan. Vi har alltid haft en oerhört djup och fin kontakt. Han är öppen, ärlig och omtänksam. Och väldigt het!

Skilsmässan som kom av sig då på grund av massor med elände är aktuell igen. Givetvis trillar ett nytt stort problem ner då. Jag lyssnar, jag stöttar och jag vill träffa denne man igen. Han vill göra rätt för sig även denna gång men har jag råd att vänta?

Jag börjar känna att åren flyr iväg. Skall jag ge honom tid och sen kanske inse att han inte skiljer sig alls eller att vi inte matchar längre? Skall jag hålla den svärm av singlar jag har efter mig på avstånd? Eller skall jag ta in dem en och en och eventuellt säga nej tack till min gamle vän?

På något sätt känns det rätt att hålla dörren öppen. Han vägrar träffa mig eller någon annan dam INNAN han släppt bomben och skilsmässan är klar. Han har fattat att ett vänsterprassel dövar initiativförmågan och kan göra separationen mer infekterad.

Jag har ingen ångest över detta ännu alls. Jag vill bara inte att mönstret skall upprepas. Jag är nu över den värsta sorgen över affärsmannen. Han gav så oerhört lite men sög så mycket energi. Jag håller på att ersätta honom även yrkesmässigt med andra lokala förmågor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar