tisdag 3 januari 2017

Nyårslöften och avslutningsceremoni

Jag satt vid stranden på,lunchen igår och insöp lugnet och friden. Solen sken och fikat var gott. Jag tänkte på den gångna hösten och de misstag jag gjort. Det är inte lätt att navigera mellan grynnorna. 

En bra artikel är denna.  Den handlar om "toxic relations" dvs relationer som är osunda. 


Man kan lugnt säga att den jag hade med mannen långt borta var en sådan osund relation. All kommunikation skedde på hans villkor. Alla de avslut vi hade mellan varven skapade en outhärdlig cliff-hanger. Jag fick aldrig prata till punkt eller rättar sagt det gjorde jag men jag vet aldrig om han läste eller ej. Feedbackloopen saknades alltid. Det var som att slåss mot ett duntäcke. 

Igår hade jag dock en avslutningsceremoni vid havet. Jag kände mig lättad. Jag skrev tre nyårslöften som skall prägla mina hur jag hanterar framtida relationer. 

Jag pausar min profil på Victoria Milan. Säkerhetsbuggarna stör mig. Klientelet också. Jag orkar inte med pratet. Jag tycker folk allt mer uppför sig som svin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar