torsdag 2 mars 2017

På västfronten intet nytt och netiquette

Här händer  inte mycket vilket är ett aktivt val av mig. Arbetssituationen är tuff och jag behöver en paus. 

VIctoria Milan har rättat lite buggar mn det är alltjämnt ett eländigt dåligt gänssnitt. Supporten svarat fortfarande inte på de ärenden jag loggar. 

Jag hade en trevlig dejt med en single för några veckor sedan men han hoppade av strax innan dejt nummer två. Jag har två eventuella dejter nästa vecka - då med män jag hittat på VM. 

Jag blir oerhört less på den objektifiering som verkar försiggå på i princip alla nätdejtingsiter jag och mina väninnor rör oss på. Folk tittar, begär nyckel, visar inte sina egna bilder, svarar inte på mail, försvinner i konversationer även om man är tillsynes helt överens om att träffas. 

Jag hade en förfrågan om dejt nästa vecka. Jag svarade att jag skulle kolla kalendern. Jag svarade några timmar  senare att jag kan. Det var över en vecka sedan. Jag har fortfarande inte fått en verifikation på att vi skall ses. 

En man som fick akut kris i sitt liv precis när vi råkades tystnade oväntat. Jag fattar att han inte orkar dejta men då han behövde en bostad akut så dammsög jag trakten och hittade andrahandslägenheter   och rum att hyra samt två fantastiska bostadsrätter. Jag messar över dem i egenskap av medmänniska, får ett kort samtal och sen tack. "Jag ringer i övermorgon". Det var två månader sedan nu. Jag skickade en vänlig hälsning i helgen - inget svar. 

Har all hedersskänsla, vett och etikett försvunnit bara för att man meddelar sig via internet eller SMS? Har detta att vi är människor försvunnit i bruset och det oändliga utbudet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar