torsdag 21 mars 2013

Gåtan vad gick snett om det ens gjorde det?

Jag förväntade mig ett möte på neutral mark. Det är det varje kvinna förväntar sig och vill ha på en första dejt. Jag hade inte ens haft ditt fulla namn om jag inte varit förutseende att göra den där sökningen på Facebook. Tror du jag följt med alls utan ditt namn i bakfickan?

Första intrycket av mig kan inte ha varit helt fel annars hade du inte försökt ”sälja in dig” alls. Min reaktion på din säljsinsats var viss reservation. Jag gladdes med dig över din framgång men jag tar ingen för pengarnas skull. Det är insidan som räknas….och ett givetvis ett yttre som är Ok.  Vad jag kunde se så var det pluspoäng där – såväl insida som yttre.

Sen var du väldigt öppet sexuellt inbjudande men det var inte rätt i sammanhanget. Det hade funkat på ett café eller i en bar men inte i ditt eget hem på en första dejt. Sorry, men det kändes inte riktigt bra.

Vad sa jag, vad gjorde jag för fel undrar jag?
Jag var reserverad delvis, jag var definitivt obekväm, mina strumpor var osexiga  – jag hade inte räknat att behöva dra av mig mina vinterboots och jag pratade kanske om fel saker och för mycket. Men mitt i alltihopa undrar jag - vad hade du förväntat dig för resultat egentligen? En helkåt dam som bordat dig omgående eller en bara en titt? Jag var konfunderad och fattade inte dina syften.

Det finns en nackdel med att träffa många - man blir kräsen med tiden. Du var den första fullständigt fria single som skulle kunna ha platsat i min värld....som älskare....till lyst och glädje. Jag ville möta mannen i telefonluren – mannen jag ”connectat” med.  Mannen som fick mig lugn när jag speedade. Mannen som fick mig att spinna som en katt sent den där natten. Han fanns i din lägenhet. Hon som du gillade var också där. Jag vet det. Men de träffades aldrig IRL. Vi träffades aldrig.

Just nu känns det som om det hade varit bättre att ha legat kvar i den ljuva fantasivärlden. En våtvarm vänlig filt som gör exakt det jag önskar men som tillförs näring selektivt precis i den omfattningen jag vill. Jag hatar webbsexandets sura eftespel - det vill säga då man inte matchar.

Mitt svar på denna gåta vad som gick fel är helt enkelt det oväntade inslaget av att byta ram  – din  sanslöst vackra och trivsamma lägenhet. Det satte mig totalt ur spel.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar