måndag 18 mars 2013

Nu är det kokta ägget stekt

En av de killar jag mötte i våras via en vanlig dejtingsite dök upp i min mailkorg på Victoria Milan i kväll. Killen dumpade mig på ett väldigt besynnerligt vis. Efter en trevlig flirtig middag så skulle han gå hem och se på fotbollmatch - klockan 19:30. Vi hade träffats klockan 18:00. Inte ett ord till förklaring. Jag var dumpad helt enkelt.

Detta var i och för sig inget konstigt - alla kan inte gilla alla. Hans beteende under middagen sa mig dock att det funkade bra. Men jag gissar nu att amerikanare beter sig annorlunda på dejter (jag har råkat ut för en liknande till). De är artiga och spelar ett "spel" att få kvinnan att må bra. Sen schavotteras hon efteråt i stället. Svenska killar däremot försöker inte alls om det känns fel.
Jag har varit på cirka 15 dejter. Alla utom två ville träffa mig fler gånger. Båda två var amerikaner. Detta är helt klart för få för att ge något statistiskt underlag men jag tror det är en kulturell skillnad.
Åter till VM - tyvärr var jag ärlig nog att snabbt avslöja för denna kille att jag hade träffat honom tidigare. Jag skrev att ge honom nyckeln skulle vara meningslöst. Men jag är inte mycket för katt och råtta lek eller hämnd heller för den delen.

Inom loppet av några minuter hade vi skickat lite mail fram och tillbaka och jag gav honom trots allt min nyckel. Detta gjorde jag mest för att utjämna "maktbalansen". Jag vet exakt vem han är - hans fulla namn. Men han känner inte till mitt namn. Han fick åtminstone få se vem det var på bild.

Vi skrev inte många rader efter att han fått min bild. Han var trött och skulle lägga sig. Men han är on-line fortfarande. Hur fasiken gör jag nu. Smäller i dörren - skär tasken av honom eller blockar honom? Det vet-i-fasiken. Jag är fortfarande förbannad på honom.




Två dagar senare....

Jag skrev ett vänligt mail med några tips om livet på VM. Sen satte jag min profil som dold för icke-favoriter. Självklart är han inte på favoritlistan. Jag lever numera enligt deviset "ut med de som får mig att må dåligt men utan aggression".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar