fredag 8 mars 2013

Jag vill inte ha en kärring

Nu är jag riktigt ilsk igen. Inte så mycket för min egen del utan för mina systrar i samma ålder. Jag råkar gång på gång på män som säger eller skriver i sin profil på Victoria Milan eller andra dejtingsiter 

"Jag vill inte ha en kärring"
Nej men titta dig i spegeln då! Tänker jag i mitt stilla sinne. Hur mycket gubbe finns inte där. Jag ser lätt övervikt, plufsiga ansikten och lätt eller rejäl kulmage på de flesta killar över 45 år. Fotografi samt längd och viktuppgifter ger en ganska så hyfsad bild av en person. Sen kan givetvis en människa ha en ungdomlig själ som lyser igenom ett lite äldre skal men jag fattar inte hur de kan med att uttrycka sig så innan de ens mött en människa. Såsom du skulle vilja bli bemött skall du bemöta din omgivning.

Ett annat typiskt uttryck på Victoria Milan är:
Min fru är inte så  passionerad längre
Nej det tror attans det, Titta dig i spegeln. Se kulmagen. Hur ofta tar du hand om disken? Lär känna dig själv. Lär känna henne - var är hon i livet nu? Varför slutade du prata med henne?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar