lördag 14 december 2013

Det tredje svarta fåret hörde av sig idag

Jag fattar inte riktigt vad som händer. Eller också är det bara jag som har fel tidsperspektiv på mina manliga bekanta. De uppfattar helt klart inte tiden som jag gör. Precis lagom till att jag ger upp en relation som bränd eller död så hör de av sig igen.

Ytterligare ett svart får hörde av sig idag - då via LinkedIn. Jag skickade ett mail till honom för cirka nio månader sedan då jag på linkIn såg att han blivit uppsagd. Jag skrev att jag hade förstått att han hade det svårt och att jag i den mån jag hade rätt kontakter skulle ställa upp för honom.
Jag fick inget svar alls.
Killen hade raggat på mig två gånger på Victoria Milan. Han var en av de få återfallsförbrytare som jag sprungit på där. Första gången var jag lite intresserad men han backade med orden att "jag verkade vara kall och okänslig" (jag var skeptisk). Andra gången träffades vi på lunch. Det var en trivsam typ men jag kände inget mer än avvaktande intresse. Det var med andra ord inte ett möte som skulle leda raka vägen till sängen. Sen var han ju också återfallsförbrytare och jag kände att jag inte ville ha en sådan lekkamrat. Jag kan inte finna deras handlingar försvarbara på något som helst sätt. De har satt det i system att bedra sin kvinna - gång på gång. Annat är de med dem som är i själslig nöd för att deras äktenskap havererat - dessa kan jag känna sympati för. En man som däremot kommit tillräckligt långt i skilsmässoprocessen hade varit välkommen men inte en man som hade otrohet som "sport".

Ett halvår efter att kille blivit uppsagd skickade jag ett mail till hans privata mailadress. Hans lyxiga lägenhet var till salu enligt länk på LinkedIn. Återigen poängterade jag att det var ur nätverkshänseende som jag tog kontakt och att jag skulle hjälpa till om jag bara kunde. Jag räknade med att han precis som min utländske vän höll på att konsolidera sig tillsammans med frun på grund av "nöd"- det vill säga inget raggande på Victoria Milan. Inget vänsterprassel. Jag skrev dessutom att jag var upptagen och inte jagade längre - detta för att få honom till att förstå att jag inget sexuellt hot var alls.
Inget svar den gången heller.  Jag grät definitivt inte - jag var bara lite "pissed off". Killen hade aldrig berört mig på djupet.
De sista dagarna har jag funderat en hel del på det julbrev jag skall skicka. Igår kom jag att tänka på den här killen som inte svarat för han brukar alltid skicka julbrev. Jag funderade på om jag skulle ge honom en liten näsbränna - bara för att han skall förstå att man inte skall negligera de små kuggarna i nätverket. Man kan faktiskt uppföra sig helt korrekt trots att man tidigare fått inbjuda till flirt eller sex på hotell. Jag slog dock bort tanken med näsbränna. Vad jag lärt mig sista åren är att inte smälla i dörren. Det skapar bara negativ energi. Killen kan må skit - kanske till och med vara djupt deprimerad. Men ändå....jag finner hans agerande väldigt oartigt.

Nåväl - nu väntar jag väl en tid med svar. Tyvärr vill jag alltid svara omgående men i detta fall är det helt fel. Jag måste lära mig att agera som en affärsman och helst skaffa mig samma tidsuppfattning som män. Det vill säga multiplicera handläggningstiden med 100 cirka.

Vad det gäller min gamle utländske väns frånvaro i mailkorgen så hittade jag följande bild. Den värmde gott. Detta synsätt skall jag ta vara på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar