torsdag 12 december 2013

Du kommer inte gå oberörd

Ett brev till en kontakt på Victoria Milan

Nej det är inte kul när äktenskapet stagnerat och så har nog de allra flesta här på VM. Man slutar att utvecklas och prata någonstans och då dör kärleken. Glöm ej att vad du än gör här - oavsett om du träffar någon här eller ej - så kommer det att påverka dig på något vis. På gott eller ont.

Du kan få en härlig tid, du kan rusa hem och hantera vardagen med lättat hjärta och älska din sambo/fru igen för den hon är för du får resten av en älskarinna. Du kan bli påkommen och såra din fru/sambo. Du kan bli dumpad av din älskarinna och må skit. Du kan såra henne själv. Du kan också få ont på ett annat sätt som innebär att du inser att du älskar din fru och att du vill satsa på det du har. Du blir rädd för vad du håller på att orsaka vilket är sunt. Du dumpar då din älskarinnan…hur känner hon det då?
Det som ter sig som lek kan göra jäkligt ont även om reglerna är glasklara. 
Jag hade en vän i utlandet som jag hittade på VM. Vi mailade i 18 månader. Han åkte tyvärr över Atlanten och det innebar att vi inte kunde träffas. Vi gjorde "slut" flera gånger - antingen genom att han tystnade (för att läget var lönlöst gissar jag) eller genom att jag smällde i dörren för hela grejen sög så mycket energi.

Efter 18 månader sågs vi på hotell i Stockholm. Ja vi hade middag och makalös sex - två fysiska främlingar kortslöt till sist den laddning som byggts upp efter oändligt långt förspel och stor vånda. Blixt och dunder! Vi skulle träffas snart igen trots avståndet.

Kanske fick han ont i själen av att ha träffat mig och haft det ljuvligt och sen inte ha detta inom räckhåll på hemmaplan varken i form av en lokal älskarinna eller frun. Kanske var det krass ekonomi – han hade blivit uppsagd. Kanske var det något annat som hände. (Jag vill ha svar men har inte fått chansen att fråga).

Under 14 dagars tid jagade han som en idiot på VM - han hade två profiler uppe samtidigt. Jag frågade vad han höll på med. Han var i själslig vånda på något sätt framgick det. Båda profilerna togs ner. Tre veckor senare släppte han bomben - nytt försök med frun på hemmaplan.

Hur kul var detta för mig?
Där satt jag ensam och utan chans att prata ut med honom och jag teg. Utan chans till "efterprat" och förståelse. Jag var stum av förundran för att han tog tag i sitt liv och för att han inte var en 100% player (vilket jag skyddat mig själv genom att tro). Jag började se honom som en hedersman.
Vi sågs en gång till på ett fik, Inget djupt prat - omständigheterna var inte de rätta. Det blev ett fint avsked men fan vad ont det gjorde efteråt! 
Min vän var bara till låns så jag lämnade tillbaks honom hel och ren utan krossat hjärta. Ja sa precis det han ville höra. Jag dunkade honom i ryggen för att han tog rätt beslut och grät mig till sömns ett antal nätter i tysthet. Vi höll kontakten tills nyligen - små artighetsnoter inget annat. Tyvärr stal han en bit av mitt hjärta även om jag kämpar med näbbar och klor att få det tillbaka.
Detta var inget jag hade med i planerna - jag knöt an. Jag var inte kär - jag knöt an. men det gör ont nog.
Vad vill jag säga med detta?
Jo allt vad du gör här kommer att påverka dig på något vis. Till det bättre eller sämre oavsett om du löper linan fullt ut eller ej.

I värsta fall blir du en vaneförbrytare med sju älskarinnor på fyra år (jag har fikat med en sådan – de finns). Eller en man som bara vill flirta och webbsexa och som drogar på detta ständigt och lever ett separat virtuellt liv. Eller så blir du sårad som en annan av mina kontakter blev här - han blev utnyttjad och dumpad av en dam. Sexuellt frustrerad mötte han mig och hade planerat samma sak - d.v.s. sexuellt utnyttjande redan första dejten när han drog med mig till sin lägenhet mitt på blanka eftermiddagen. Men så brast det för honom. Rösten gick upp i falsett och han fick panik och "flydde". Men först var han tvungen att sparka ut mig ur lägenheten. Det var knäppt - helknäppt men jag trodde på det han beskrev i sitt mail efteråt. Han backade på det han var på väg att göra - han kunde inte utnyttja mig. Han hade ett samvete. Men det gjorde ont i mig ändå trots att inget hände. Jag hade haft stora förhoppningar på killen. Han passade min dåvarande livsplan....

I bästa fall kommer du till insikter innan du gör dig själv eller någon annan skada. Eller också blir detta språnget till en skilsmässa. Vem vet... men du kommer inte gå oberörd från Victoria Milan…jag lova. Så var nu inte naiv i det du skall till att göra....kanske. Oavsett om du gör det eller ej så kommer detta att påverka dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar