tisdag 17 december 2013

Att bita ifrån sig - på fel person

Att bita i från sig på "fel" person är sällan rätt taktik. Men ibland är det ljuvligt skönt.

Det finns en hel del obearbetat på hög. Känslor jag inte kan prata med någon om. Iakttagelser som behöver ventileras, sorteras och kategoriseras. En del behöver slängas....för gott. Det är svårt när man tappar kontakten med de personer det gäller.

En del av dessa saker var omöjliga att prata om tillsammans med mina gamla "vänner" från Victoria Milan. Jag saknade flygperspektivet då. Det har jag nu. Nu är de borta.

På familjeliv har jag haft en långdragen diskussion med en man som påminner om en av de notoriska bedragarna jag blev uppvaktad av. Just den killen åt jag lunch med en gång - jag var bara tvungen att kika in och se hur det ser ut under huven på en man som är ute efter sin 7:e älskarinna. Det var ett fascinerande möte samtidigt som jag tog avstånd. Charmerande, världsvan, flirtig - en man som kunde detta med stil och visste att han var bra på "hantverket" och kunde ge fontänorgasmer till varenda kvinna. Men jag ville inte bli en i mängden och jag ville inte vara den som han bedrog sin fru med (en tämligen ny modell). Jag tackade nej.

Killen på Familjeliv var sanslöst naiv - han fattade inte alls vad han höll på med. Han fattade inte vilken skada han han orsakar om han blir påkommen. Han fattar inte vilken skada hans otrohet gör på relationen redan idag. Han fattade inte smärtan i barnen den dagen allt avslöjas...om det gör det. Han tror han kan hålla på för evigt....utan att bli påkommen. Jag tror han hade avverkat en mängd damer.
Jag har nog allra svårast för de naiva
Vi munhöggs under några dagar. Jag tror han gillade motståndet jag gav men jag blev allt syrligare och syrligare. Jag fick sagt en hel del som jag egentligen velat sagt till ett par tre stycken män jag mött eller mailat på VM. Det var skönt. I slutomgången i kväll var jag på väg att ta fram storsläggan och mosa tasken på honom men jag lät bli.

Killen på LinkedIn mailade jag idag. En vänligt not med hopp om lycka i karriären framöver. Det var lagom. Det var rätt. Det skickades med lagom handläggningstid. Det var korrekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar