fredag 10 augusti 2012

Mina älskare - Nummer 1

Tre personer har kommit nära mig under min tid på Victoria Milan.
Alla tre på helt olika sätt. En på distans.


Jag gick med i Victoria Milan för cirka ett år sedan. Oändligt massa mail har skickats och jag har druckit kaffe med en hel del män. Men ett fåtal har haft något jag varit intresserad av. Det är så med personkemin - det som fungerar i mail fungerar inte alltid i verkligheten. Och med det utbud jag som kvinna har på VM så har jag bestämt mig för att funkar det inte från första stund så vill jag inte jobba på att skapa den rätta glöden.

Under detta år har tre män kommit mig nära. De är alla tre helt olika som personer. Alla har påverkat mig som såväl älskarinna som medmänniska. Alla har gett mig kunskaper för livet. Kunskaper jag inte velat vara utan men i ett fall åtminstone velat slippa smärtan över att få även om det inte gör ont längre.


Detta är mina intryck av Nummer 1 vid tiden då denna post skrevs. Dessa visade sig vara helt fel. Men läs och lär ändå. Detta är en del av min resa.,...

Frukost på Manhattan, långseglingar, motorcykelåkning var saker vi drömde om tillsammans i vår lilla fantasivärld. Vi hade en oerhört intim kontakt per mail. Men jag kände honom aldrig. Jag gissade ofta att jag antingen såg en välansad fasad eller en obotlig romantiker...på gränsen till naiv. Eller också var han en oerhört begåvad "försäljare" van att manipulera och förföra damer. Vilket som var sant vet jag inte...vi träffades aldrig. Likväl var han min älskare.

Han fanns under mitt skinn dygnet runt en tid. Han höll mig varm i sängen. Jag ropade hans namn en morgon när lusten blev så stor att jag smekte mig själv. Jag ville ha honom där....han var där.

Nummer 1 tröttnade under hösten 2011 eller fick helt enkelt en annan agenda i livet. Avståndet ställde till det för oss såväl som en flera månaders tjänstresa. Det där första mötet blev aldrig av helt enkelt. Så i stället fastnade vi i vår värld av fantasi, ljuvliga heta mail och heta chattar.

Jag gissar idag att han var/är en on-line player och gissningsvis även en player. Det vill säga en person som huvudsakligen drivs av erövringar men som egentligen inte vill ha någon närmare intimitet. Det finns alltid en ny flirt på gång och något nytt och hetare att jaga. Så länge man är ouppnåbar så är man intressant. När man inte är det så tappar en player intresset. Kanske har jag fel i denna slutsats om en player men vad skall jag tro utan svar på de sista mailen som jag idiotiskt nog skickade då jag skulle resa på hans håll.
Att tiga är en praktisk lösning har jag förstått i efterhand. För den som tiger alltså....inte för den som vill ha svar. För om man tiger så smäller man inte i dörren. Den kan förbli olåst och eventuellt på glänt. Men det kan också betyda att en betongdörr har låsts mitt framför ansiktet på motparten. Personen i andra ändan har ingen aning. Personen i andra ändan drabbas av total förvirring. 
Detta trick har jag lärt mig att använda....ja faktiskt. Det är en smart lösning när man inte vill ge mer eller helt enkelt inte ha tid. Som avsändare av tystnad så kan jag alltid ändra mig om jag vill. Om jag däremot smäller i dörren så är den onekligen stängd framöver. 
Kanske är Nummer 1 inte en player. Kanske är han en mjuk och varm person som inte kan säga nej på grund av att han inte vill såra. Kanske var han så fucked-up-in-life att mailkorgen och avlägsna vänner var oväsentliga. Men efterspelet vid en chat fick mig att tveka på denna möjlighet. Jag hade skickat sista mailen med läsnotifikation och de var uppenbarligen lästa. Men på chatten sa han att han inte hade fått dem. Jag blev riktigt sjuhelsickes förbannad och skar mentalt tasken av honom med ett hyfsat välformulerat mail ett par veckor senare. Varför ljuga? Varför inte säga bara "dra åt helvete" om han tröttnat!

Nej jag är inte arg längre. Jag har på senare tid sett att jag själv agerar likadant ibland...det vill säga låter bli att svara folk eller ändrar mig beroende på vad som händer i omgivningen. Kanske är jag snart en player jag med.... volymen på flirtkontakter har en avtrubbande effekt. Intresset kan dö utan att man vill redovisa varför.
Livet är inte svart eller vitt - det är fullt med gråskalor som kan förvirra men som får en att agera med vad som ser ut som likgiltighet.

Väduren lär vara en underbar älskare och sexatlet. Men han tröttnar fort för han drivs ständigt av nya utmaningar men jag var ingen längre. Han hade antagligen erövrat mig precis så långt som det passade honom. Han hade nya byten att jaga.

Jag tar tacksamt emot de erfarenheter jag fick av Nummer 1. De gjorde ont för stunden men stärkte mig på sikt. Det känns som om jag fått en hud lika tjock som en elefants och det jag lärt mig har jag nytta av såväl privat som i jobbet. Livet går vidare utan att ha fått njuta essensen av honom. Men kanske är det så att de bästa ligg är de som aldrig blir av.

Mot nya äventyr....

1 kommentar:

  1. Jag och #1 träffades ungefär 15 månader sedan vi lärde känna varandra. Det var ett makalöst möte - ett fyrverkeri utan dess like. Jag hade misstagit mig rejält på hans person. Han var/är allt jag såg i mailen - utom hänsysnlös. Älskvärd, professionell, vårdande, manlig, kärleksfull och makalöst sexig. Jag var och är stum av beundran.

    Han vann mig tillbaka men han fick jobba oerhört hårt. Men han verkar agerar precis som förr i tiden.... när mailen tystnar så har han gått live på VM igen.

    En man kan älska en kvinna och dyrka henne för stunden i nästa stund söker han nya bekantskaper på närmare håll. Vi kvinnor ligger kvar längre i den mjukvarma filten av minnen. Men jag går ändå vidare parallellt med att jag njuter av minnena

    Jag tror inte han är borta för alltid men han är borta för stunden. Jag kommer inte smälla i dörren denna gång. Jag fick njuta av honom till sist.

    SvaraRadera