måndag 13 augusti 2012

Varför tror alla män att de vet vad jag söker?

Varför tror alla män att de vet vad jag söker? Oftast utan att ens läsa min profil ordentligt...oftast utan att fråga...

Jag har haft överskottstid en period och la ut min bild på Victoria Milan igen. Jag satte också den gröna knappen på "lyse" så det syntes när jag var inloggad. Det väller in mail...på tok för många. Jag läser allt och försöker snabbt tacka för visat intresse och säga adjö till de män som är helt fel. Det är de som är på tok för unga, i fel landsände, för korta (ja tyvärr så är det så - jag har svårt att tända på korta män) och en del andra sökkriterier som är unika för mig men lätt att läsa sig till om man bara tar sig tid.

Ändå får jag in tokstollar i min mailkorg. Folk som missar kanske tre av fem tunga bedömningskriterier.

Jag gissar detta beror på en viss desperation. :Det finns för få kvinnor helt enkelt. Många män skjuter på allt som rör på sig. Och tyvärr när jag vänligt tackar för visat intresse så kommer oftast ett mail tillbaka med frågor om varför. Jag svarar snällt varför ganska så ofta. Det innebär att jag hänvisar till mina önskemål enligt profilen. Jag skriver alltid vänligt. Jag önskar dem lycka till. Jag vet att många har det svårt att hitta någon.

Att vissa män missar att läsa och verkligen förstå allt är väl inte hela världen....men du skall se de konversationer som kan följa. Ofta kan jag bli kallad för allt möjligt i en sådan brevväxling. Allt från fitta till asshole.

Men det allra värsta är nog de som generaliserar enligt gängse "manlighet-sex-stereotypen". De som tror att man är ute efter exakt det de själva är ute efter -.det vill säga enbart sex utan genuint intresse och utan känslor. En snygg diskret affär mellan två gifta eller två personer i relation där båda riskerar något om det går fel. De har missat att jag så gott som är single...de förstår inte vad det innebär trots mina ord. Det förstår inte att jag vill ha en människa, en kropp, en  själ, ett sinne - inte på heltid men deltid. Jag vill inte vara ett objekt - jag vill ha samvaro. Någon att prata med. Gosa med. Vårda.
Men inte på heltid utan deltid.

Jag vill inte ha en heltidsrelation men jag vill inte heller gömmas undan på ett hotell och enbart umgås med i slutna rummet. Jag vill inte vara kvinnan i byrålådan. Jag måste få luft och ljus och rymd. Jag måste få ta plats.

Jag vill nog helt enkelt ha en single älskare....men de förstår inte.
Och de har inte förmågan att ta till sig det jag skriver.....trots min tydliga profil.

Så återigen så undrar jag - varför tror sig så många män veta vad jag söker?
Jo de tar sig inte tid att läsa.
De tar sig inte tid att fråga.
De utgår från att det de själva söker är det vi kvinnor söker. Det jag söker.

Lyft på locket nästa gång....ta fram ficklampan.
Lys & fråga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar