lördag 4 augusti 2012

Skriande ensamhet i tvåsamheten

Vad fick mig att söka mig till Victoria Milan?

Jag påmindes om detta i morse då jag låg ensam i min säng. Jag ärt fortfarande sammanboende med mannen som snart blir min x-man. Vi tog beslutet för över ett år sedan men allt tar en väldig tid att genomföra. De sista tre åren hade vi sex max en gång i halvåret - på mitt initiativ. Det var inte så att han inte ville men han kände att jag var alfahonan men han var inte alfahannen. Han kände mitt missnöje och det fanns där. Han vågade inte ta initiativ själv - rädd för att bli avvisad.

Tyvärr var det just en alfahanne jag behövde. Både i livet i sin helhet och i sängen.

Jag var familjens ständige projektledare som fick ta alla beslut - små som stora. Om jag inte drev saker fram åt så hände inget. Jag försökte motivera familjen men då förföll allt.  Jag var trött. Oerhört trött och besviken.

Jag själv utvecklades inte i förhållandet. Jag fick inget mothåll alls. Jag fick inte ens ett gräl när jag försökte mucka ett.


Ungefär för fyra år sedan insåg jag att kärleken hade dött. Den dog ungefär nio månader efter att jag bestämde mig för att sluta förändra honom och det som inte fungerade i relationen. Under nio månader levde vi i harmoni utan att jag kände ångest för ekonomi, hans företag som han inte fått ordning på, räkningarna, pensionsparandet etc. Jag lät honom sköta sitt och betalade de räkningar han inte fixade själv.

Nio månader lugn och ro. Sen insåg jag att kärleken dött. Utan hopp om en bättre framtid så hade kärleken sinat. Den försvann med hoppet.


Förra sommaren blev jag frestad. Kontinuerligt frestad. En man uppträdde inte bara flirtig utan även med ett uttalat erotiskt intresse. Han gjorde inga konkreta försök men påminde mig hela tiden om mitt icke existerande sexliv. Visserligen var han single men jag var ännu inte skiljd. Tyvärr var han i min närmaste bekantskapskrets. Jag insåg att jag inte ville stöka till relationerna inför öppen ridå. Jag insåg att om min törst skulle släckas någonstan så fick det vara utanför min ordinarie umgängeskrets.

Jag registrerade mig på Victoria Milan hösten 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar