torsdag 29 december 2016

Bildhanteringen på Victoria Milan läcker information

Det nya webbgränssnittet på VM ställer till det igen. En kille dök upp på en annan dejtingsite och hade sett en av mina dolda bilder på VM. Han kände igen mig.

Jag har skickat ytterligare en buggrapport till Victoria Milans supportorganisation som verkar ha gått på julledigt. Jag får inga svar.

  • Hur kan man komma på tanken att lansera en helt ny webb precis innan jul?
  • Hur kan man låta bli att bemanna fullt ut?
  • Hur kan man låta bli att ha kvalitetssäkrande tester innan en lansering?
  • Hur kan man låta bli att beakta att vissa bilder är satta som låsta och INTE skall ses av någon annan än den som fått nyckel. Såväl nya Tinder-lika-matchningsfunktionen och pop-up bilden vid flirt och profilvisning har visat bilder som skall vara dolda.
Killen som kontaktade mig på andra siten och jag hade en rätt lång diskussion om varför han påpekade detta - gissar han ville göra sig lustig eller trycka till mig lite grand. Detta lyckades han inte med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar