fredag 23 december 2016

Nytt gränssnitt på Victoria Milan - katastrofalt dåligt!

Victoria Milan har driftsatt ett nytt gränssnitt som har en del att önska. Jag har vänner som precis som jag undrar om den nya webben genomgått någon kvalitetskontroll alls. De mest banala buggar och användbarhetsproblem har passerat projektgruppen helt obemärkt.

Förra webben hade ett bra mailgränssnitt men var sämre ur chat-hänseende. Detta gränssnitt är en katastrof såväl som mailgränssnitt och som chatgränssnitt. I mobilutförandet funkar "chatten" hyfsat - man kan i alla fall se det man skriver. Som full desktopklient så är det en katastrof både ur skriv-  och uppdateringshändéende.

Dessvärre fungerar inte blockningsfunktionen tillfredsställande (precis som förut). Det finns ytterligare integritetsbuggar som måste tas på allvar. Det läcker inte ut information till allmänna internet men väl inne så finns det sanslösa problem med funktionsbrister eller om det är buggar. Jag vet ärligt talat inte....

Jag ser flera vänner som stängt ner. Jag funderar på detsamma men tyvärr så är integriteten inte skyddad av det heller  Supportorganisationen verkar ha brutit ihop. Fy skäms Victoria Milan!

Här är alla buggar jag skrivit om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar